Följande allmänna köpvillkor (”Villkor”) gäller vid beställning av varor via www.jooyco.se (”Webbplatsen”). Jooyco AB (”Jooyco” eller ”vi”) har adress Exportgatan 13, 60228 Norrköping, Sverige; telefonnummer +46 (0)11 12 20 02; organisationsnummer: 559071–5545; momsregistreringsnummer: SE559071554501.

INNEHÅLLSFÖRTECKNING

  1. ALLMÄNT
  2. BETALNING
  3. BESTÄLLNINGSBEKRÄFTELSE, LEVERANSBEKRÄFTELSE/KVITTO
  4. BESTÄLLNING OCH LEVERANSER
  5. ÅNGER-, RETUR- OCH BYTESRÄTT
  6. REKLAMATION
  7. RESERVATION
  8. ANSVARSBEFRIELSE

Varumärket Jooyco erbjuder skolklasser, föreningar och lag möjligheten att på ett enkelt och smidigt sätt tjäna pengar till skolresor, cuper, träningsläger och annat skoj. Det här är det enklaste och effektivaste försäljningskonceptet för ideella grupper att finansiera sina aktiviteter. Som kund kan du handla varor via Webbplatsen. Beställningar genomförda på Webbplatsen kan levereras till ett utlämningsställe i Sverige. När du skickar din beställning får du godkänna våra Villkor, ett godkännande som gör din beställning bindande. Du bekräftar också att de ifyllda uppgifterna är korrekta. Felaktiga uppgifter ansvarar du som kund för.

Jooyco förbehåller sig rätten att när som helst kunna ändra dessa Villkor och därför rekommenderar vi att du som kund alltid läser igenom de allmänna köpvillkoren innan ett köp.

Villkoren gäller endast för försäljning till privatpersoner över 18 år som är bosatta i Sverige. Beställningar för kreditköp till personer under 18 år verkställs inte enligt svensk lag. En kund som är under 18 år måste ha sin målsmans godkännande

Vi reserverar oss för oförutsägbara händelser som kan orsaka eventuell slutförsäljning, lagerdifferenser, leveransförseningar, prisjusteringar och tekniska fel. Vidare reserverar vi oss för att eventuella felaktigheter i bild, text och/eller prismärkning kan förekomma.

2. BETALNING

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout.

Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor. Genom att klicka på ”Slutför köp” godkänner du våra Villkor.

Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker.

Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.

All kommunikation och information kring betalningar kommer till dig direkt från Klarna.

Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos www.klarna.se. För information om din betalning kontakta Klarnas kundservice.

Klarna Checkout erbjuder följande betalsätt:

  1. Faktura
  2. Delbetalning
  3. Kortbetalning
  4. Direktbetalning

3. BESTÄLLNINGSBEKRÄFTELSE, LEVERANSBEKRÄFTELSE/KVITTO

Efter slutförd beställning på Webbplatsen skickas en beställningsbekräftelse automatiskt till angiven mejladress. Om du inte skulle få en beställningsbekräftelse eller har andra frågor, vänligen kontakta kundservice

I samband med att din beställning skickas från vårt lager skickas en leveransbekräftelse som också utgör ditt kvitto till angiven mejladress. Du kommer alltså inte få ett separat kvitto skickat till dig. Var noga med att spara leveransbekräftelsen/kvittot.

4. BESTÄLLNING, FRAKT OCH LEVERANSER

Från Webbplatsen levererar vi din beställning inom Sverige. Leveransen sker till DHL eller PostNord utlämningsställe. Beroende på försändelsens mått och vikt kan den levereras direkt i din brevlåda. För att en beställning ska kunna genomföras och anses giltig måste den uppgå till ett totalvärde om minst 1 SEK (efter avdrag för rabatter).

4.1 FRAKT

Vid leveranssättet ”Frakt” levereras beställningen till transportörens utlämningsställe. Beroende på försändelsens mått och vikt kan den levereras direkt i din brevlåda. Fraktavgiften är 39 SEK för DHL/PostNord ombudsleverans. Normal leveranstid för varor som finns i lager sker inom en sju (7) arbetsdagar till utlämningsställe, se undantag under ”4.2 Försening och delleverans”.

I din leveransbekräftelse finns ditt försändelse-id vilket kan användas för att söka efter paketet på våra transportörers hemsidor. Vid leverans av beställningen till utlämningsstället aviseras du via sms till det mobilnummer som angavs vid genomförandet av köpet. Vid upphämtning anger du sifferkoden från aviseringen samt uppvisar giltig legitimation. Du kan även använda ditt försändelse-id tillsammans med giltig legitimation för att hämta ut ditt paket. Ombud visar bådas giltiga legitimation. Om försändelse som du ska hämta är skadad ska du inte ta emot paketet utan anmäla detta till utlämningsstället.

4.2 FÖRSENING OCH DELLEVERANS

Vi gör vårt bästa för att du som kund ska få din beställning så fort som möjligt men vi reserverar oss för att leveranstiden kan variera beroende på högt beställningstryck (ex. vid jultid, rea/erbjudanden) samt vid omständigheter vilka vi inte råder över. Jooyco tillämpar inte delleveranser. Om vi av någon anledning inte kan skicka alla varor i din beställning, kommer vi att informera dig om detta snarast möjligt. Om vi redan har mottagit betalning för en sådan beställning, kommer vi att återbetala det aktuella beloppet för varan/varorna med hjälp av samma betalningssätt som du använde då du genomförde din beställning. Om beställningen översteg 699 SEK från början debiteras ingen fraktkostnad.

4.3 OUTLÖST PAKET

Ditt paket ligger kvar i 14 dagar i butiken eller på transportörens utlämningsställe från det datum som du blir aviserad att ditt paket finns att hämta. Om du inte löser ut paketet efter 14 dagar skickas det tillbaka till vårt lager. För paket som inte hämtas ut förbehåller sig Jooyco rätten att debitera kunden 100 SEK för expeditionsavgift, returfrakt och hanteringskostnader.

4.4 PRISER

Vid beställning via Webbplatsen är det Webbplatsens angivna priser som gäller. Alla priser på Webbplatsen anges i SEK och inkluderar gällande moms, vilket i dagsläget är 25 %. Vid leverans via vår partners utlämningsställe tillkommer fraktavgift. Fraktavgiften redovisas på Webbplatsen i kassan under rubriken ”Leveranssätt”, alla fraktavgifter redovisas inklusive moms.

Priset som var aktuellt vid beställningstillfället är det som gäller oavsett om priset går upp eller ned efteråt.

4.5 ÅLDERSGRÄNS

Villkoren gäller endast för försäljning till privatpersoner över 18 år som är bosatta i Sverige. Beställningar för kreditköp till personer under 18 år verkställs inte enligt svensk lag. En kund som är under 18 år måste ha sin målsmans godkännande.

5. ÅNGER-, RETUR- OCH BYTESRÄTT

Du som kund har i enlighet med Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (”Lagen om distansavtal”) alltid 14 dagars ångerrätt vid köp på Internet. Ångerfristen börjar löpa från den dag du hämtar eller mottar varan på utlämningsstället eller den dag du mottagit leveransen i brevlåda.

Hos oss på Jooyco har du full retur- och bytesrätt (”Öppet köp”) i 14 dagar från den dag du mottagit varan/varorna, d.v.s. från den dag avisering skickats om att paketet finns att hämta på utlämningsstället eller den dag du mottagit varan i brevlåda. Varor ska vara oanvända, i säljbart skick, med alla etiketter samt försegling eller plombering kvar på varan. Detta gäller även prissänkta varor.

Ånger- och bytesrätt gäller inte för:

  1. varor som har tillverkats enligt personliga anvisningar (exempelvis måttbeställd); eller
  2. varor som har en bruten försegling eller plombering (exempelvis strumpor)
  3. underkläder

5.1 RETUR TILL LAGER

Motsvarade inte varan dina förväntningar, eller ville du byta storlek? Här finner du information om vad som händer när du har skickat en retur eller gjort ett byte. Tänk på att du har 14 dagar på dig på att bestämma dig för om du önskar behålla dina produkter, räknat ifrån att du mottog paketet.

OBS: Skicka inga returer utan att ha kontaktat oss först via att skicka ett mejl till retur@jooyco.se.

Kom ihåg att det är du som kund som ansvarar för returen fram till att vi har mottagit och registrerat den, så spara alltid ditt inlämningskvitto. Det kan ibland ta upp till 14 dagar för en retur att komma till oss och behandlas på vårt lager.

Såhär gör du en retur:

  1. Kontakta alltid oss vid returer då vi jobbar med olika leverantörer.
  2. Du får ett returnummer som skrivs på följesedeln som ska ligga med produkten i paketet.
  3. Förslut paketet och klistra på fraktsedeln på ditt paket som du köper på ditt lokala postombud.
  4. Lämna in ditt paket till ditt postombud. (Spara alltid ditt inlämningskvitto)
  5. Klart! Nu väntar vi på att din retur ska inkomma till vårt lager. Så fort vi mottagit och behandlat din retur så skickar vi dig en returbekräftelse via mail.
  6. När vi har mottagit returen krediteras beloppet för den/de varor du har returnerat och Klarna skickar dig en uppdaterad faktura via e-post. Är ordern betald kontaktar Klarna dig för återbetalning. Återbetalning sker utan dröjsmål (normalt inom några dagar) från att Sajten erhållit varan/varorna i retur.
5.2 RETURADRESS

Kontakta alltid oss vid returer då vi jobbar med olika leverantörer. Returadress kommer efter kontakt med oss skickad till din mail.

5.3 ÅTERBETALNING

Vid retur till vårt lager sker återbetalning av retur så snart returen är mottagen och kontrollerad. Har du betalat med kort betalas pengarna för returen tillbaka in på kortet. Betalar du med faktura justeras beloppet för returen och du hittar den uppdaterade fakturan på www.klarna.se. Du betalar endast för de varor du behåller samt fraktavgift och returavgift.

Har du en obetald faktura för din beställning är det viktigt att du själv loggar in på www.klarna.se och förlänger fakturans betaltid för att returen ska hinna registreras. Du kan också kontakta Klarnas kundservice för att få hjälp med detta på 08-120 120 10.

6. REKLAMATION

Som konsument har du enligt lag 3 års reklamationsrätt. Om du har fått en felaktig eller defekt vara, gäller också vid transportskador, ombeds du som kund att omedelbart reklamera varan. 2 månader från det att du har upptäckt skadan anses som skälig tid för reklamation av skada/defekt. Du kan reklamera din vara genom att skicka tillbaka varan till vårt lager:

Vid reklamation till vårt lager ber vi dig att kontakta kundservice för att få bästa service i ärendet.

När den reklamerade varan returnerats och kontrollerats kommer du som kund att kompenseras i enlighet med gällande konsumentskyddslag. Jooyco förbehåller sig rätten att neka en reklamation om varan inte visar sig vara felaktig enligt gällande konsumentskyddslag. Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Som konsument kan du även klaga via EU:s online plattform för tvistlösning som du når här

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage

7. RESERVATION

Vi reserverar oss för händelser som kan orsaka eventuell slutförsäljning, lagerdifferenser, leveransförseningar, prisjusteringar och tekniska fel. Vidare reserverar vi oss för att eventuella felaktigheter i bild, text och/eller prismärkning kan förekomma. Vid felaktig prismärkning på plagg i din leverans är det priset som du köpte varan för vid köptillfället (se leveransbekräftelsen/kvitto) som är priset som gäller för köpet.

8. ANSVARSBEFRIELSE

Vid force majeure skjuts våra förpliktelser upp. Exempel på force majeure kan vara strejker, sjukdom hos personalen, transportstörningar, import/exportförbud, oavsett om detta förekommer hos oss som företag eller hos våra leverantörer/partner. Om force majeure råder längre än två månader har kunden såväl som vi rätt att häva avtalet utan någon skyldighet att betala skadestånd.