fbpx
Kundservice2020-02-18T14:44:44+01:00

Välkommen till Jooyco kundservice

Här får ni svar på era frågor kring te.x returer, frakt och köpvillkor.

Vill ni kontakta oss? Fyll i formuläret här nedan »

ideal_of_sweden Emerald Croco

Vanliga frågor och svar

Lagring av personuppgifter2020-02-05T18:15:37+01:00

När du registrerar dig som kund hos Jooyco kan du vara säker att dina uppgifter stannar hos oss! Vi sparar dina uppgifter enbart för att kunna ge dig en snabb och bra service, samt att du som kund på ett smidigt sätt kan genomföra din nästa beställning hos oss.

Vi använder även dina sparade uppgifter för att skicka ut specialerbjudanden och nyhetsbrev. De uppgifter vi sparar är:

  • För- och efternamn
  • Personnummer, om det angivits vid beställning
  • Fullständig adress
  • Telefonnummer
  • E-postadress
  • Alla personuppgifter som du lämnar behandlas enligt PUL (Personuppgiftslagen).

Har du frågor kring detta är du välkommen att vända dig till oss på support@jooyco.se

ALLMÄNna köpvillkor2020-02-05T18:21:40+01:00

Varumärket Jooyco erbjuder skolklasser, föreningar och lag möjligheten att på ett enkelt och smidigt sätt tjäna pengar till skolresor, cuper, träningsläger och annat skoj. Det här är det enklaste och effektivaste försäljningskonceptet för ideella grupper att finansiera sina aktiviteter. Som kund kan du handla varor via Webbplatsen. Beställningar genomförda på Webbplatsen kan levereras till ett utlämningsställe i Sverige. När du skickar din beställning får du godkänna våra Villkor, ett godkännande som gör din beställning bindande. Du bekräftar också att de ifyllda uppgifterna är korrekta. Felaktiga uppgifter ansvarar du som kund för.

Jooyco förbehåller sig rätten att när som helst kunna ändra dessa Villkor och därför rekommenderar vi att du som kund alltid läser igenom de allmänna köpvillkoren innan ett köp.

Villkoren gäller endast för försäljning till privatpersoner över 18 år som är bosatta i Sverige. Beställningar för kreditköp till personer under 18 år verkställs inte enligt svensk lag. En kund som är under 18 år måste ha sin målsmans godkännande

Vi reserverar oss för oförutsägbara händelser som kan orsaka eventuell slutförsäljning, lagerdifferenser, leveransförseningar, prisjusteringar och tekniska fel. Vidare reserverar vi oss för att eventuella felaktigheter i bild, text och/eller prismärkning kan förekomma.

Välj hur du vill betala2020-02-05T18:19:34+01:00

I samarbete med Klarnas betallösning Klarna Checkout erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kortbetalning med VISA eller Mastercard samt betalning via internetbank.

HUR FUNGERAR JOOYCO?2020-02-05T17:50:36+01:00

Jooyco.se är en webbshop som förmedlar varor från leverantörer runtom i landet. När du beställer en vara kommer därför din beställning att skickas vidare till den leverantör som du har beställt varan av. Våra leverantörer har 48 timmar på sig att godkänna/bekräfta dina beställningar, och därför kan det ta upp till två dagar innan du får din slutgiltiga orderbekräftelse. Dina varor skickas sedan från leverantören.

ÄR MIN ORDER SKICKAD?2020-02-05T17:52:35+01:00

Så fort din beställning har skickats får du en leveransbekräftelse skickad till din e-postadress.

Kortbetalning2020-02-05T17:59:06+01:00

Du som kund kan välja att betala din beställning med kort. Vid kortbetalning på Jooyco.se kan du använda dig av VISA eller Mastercard/Eurocard. Kortköp är gratis. Vid beställning görs en reservation av köpesumman på ditt konto. Pengarna dras först när varorna skickas.

Alla kortbetalningar hanteras av Jooyco’s samarbetspartner Klarna AB som kontrollerar att kortet är godkänt för köp. All kortuppgiftsinformation är krypterad, vilket innebär att ingen obehörig kan se den. Kvittot på din betalning skickas med i paketet och fungerar som köpebevis (kvitto).

KOSTAR DET NÅGOT ATT SKICKA TILLBAKA EN PRODUKT?2020-02-05T18:09:23+01:00
  • Kunden står för returfrakten.
  • Varan skall vara oanvänd.
  • Varan skickas tillbaka i plaggets ursprungsförpackning (påsen plagget/produkten ligger i).
  • Varan skickas tillbaka så som du själv skulle vilja ha den.

Lägg märke till att ni som kund står för returfrakten tillbaka till oss. Viktigt att ni noterar att vi inte ansvarar för PostNords hantering om ni inte väljer ett spårbart fraktsätt.

BESTÄLLNINGSBEKRÄFTELSE, LEVERANSBEKRÄFTELSE/KVITTO2020-02-05T18:25:19+01:00

Efter slutförd beställning på Webbplatsen skickas en beställningsbekräftelse automatiskt till angiven mailadress. Om du inte skulle få en beställningsbekräftelse eller har andra frågor, vänligen kontakta vår kundservice.

I samband med att din beställning skickas från vårt lager skickas en leveransbekräftelse som också utgör ditt kvitto till angiven mailadress. Du kommer alltså inte få ett separat kvitto skickat till dig. Var noga med att spara leveransbekräftelsen/kvittot.

VAR ÄR MIN BESTÄLLNING?2020-02-14T11:03:06+01:00

Din beställning skickas till dig från våra leverantörer, och du får ett spårningsnummer i din orderbekräftelse så att du kan följa ditt paket. Tänk på att det kan variera när på dagen som våra olika butiker lämnar paket till fraktbolaget, och därför kan det ta upp till två dagar innan du kan spåra ditt paket. Om det tar längre tid kan du kontakta jooyco.se, så kan vi se när paketet lämnade butiken. Observera att vissa fraktbolag inte levererar paket på helger eller röda dagar.

KAN JAG RETURNERA VAROR FRÅN OLIKA BESTÄLLNINGAR I SAMMA PAKET?2020-02-05T18:07:46+01:00

Det går självklart bra att lägga varor från olika beställningar i ett och samma returpaket. Tänk bara på att du måste skicka med en returnota för vardera beställningen, annars kan vi inte registrera dina returer.

HUR GÖR MAN EN REKLAMATION?2020-02-05T18:13:43+01:00

Kontakta oss så hjälper vi dig vidare. Du når oss på support@jooyco.se.

REKLAMATIONSRÄTT2020-02-05T18:13:10+01:00

Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Om du önskar göra en reklamation gällande fel på en beställd vara ska du kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt efter att du upptäckt felet. Reklamationer som görs inom två månader från det att du upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Du som konsument har 3 års reklamationsrätt.

För fullständig information om din reklamationsrätt, kolla in våra allmänna villkor.

Välja shop2020-02-05T18:17:06+01:00

Antingen har du fått en länk skickad till en shop eller så kan du via hitta den klass/förening eller lag du vill stödja här.

Vi levererar din beställning!2020-02-05T18:20:35+01:00

Din order går till oss och du får en bekräftelse på din beställning med e-post. Du får dina varor inom ca 7 arbetsdagar efter du lagt din order.

Se produkterna i din kundvagn2020-02-05T18:18:04+01:00

Du kan hela tiden se antalet varor du har i varukorgen och det totala priset inklusive frakt, uppe till höger i bild. Om du klickar på ”varukorg” eller knappen ”Till kassan” så kan du öka eller minska antalet av en viss produkt eller ta bort den helt.

Bekräfta och skicka din beställning2020-02-05T18:20:11+01:00

Du kontrollerar din beställning och slutför din order genom att klicka på ”Slutför köp”. Glöm inte att ange ”säljaren” du vill handla ifrån.

JAG VILL GÖRA EN RETUR, HUR GÖR JAG?2020-02-05T18:07:19+01:00

Motsvarade inte varan dina förväntningar, eller ville du byta storlek? Här finner du information om vad som händer när du har skickat en retur eller gjort ett byte. Tänk på att du har 14 dagar på dig på att bestämma dig för om du önskar behålla dina produkter, räknat ifrån att du mottog paketet.

OBS: Skicka inga returer utan att ha kontaktat oss först via att skicka ett mejl till retur@jooyco.se.

Kom ihåg att det är du som kund som ansvarar för returen fram till att vi har mottagit och registrerat den, så spara alltid ditt inlämningskvitto. Det kan ibland ta upp till 14 dagar för en retur att komma till oss och behandlas på vårt lager.

Såhär gör du en retur:
1) Kontakta alltid oss vid returer då vi jobbar med olika leverantörer.
2) Du får ett returnummer som skrivs på följesedeln som ska ligga med produkten i paketet.
3) Förslut paketet och klistra på fraktsedeln på ditt paket som du köper på ditt lokala postombud.
4) Lämna in ditt paket till ditt postombud. (Spara alltid ditt inlämningskvitto)
5) Klart! Nu väntar vi på att din retur ska inkomma till vårt lager. Så fort vi mottagit och behandlat din retur så skickar vi dig en returbekräftelse via mail.

Hör av dig till vår kundtjänst om du behöver hjälp, vi hjälper dig!

Registrera dig som användare eller handla som gäst?2020-02-05T18:14:26+01:00

Hos oss kan du välja om du vill registrera en användare när du beställer eller om du vill handla som gäst. Väljer du att registrera en användare kan du se dina registrerade uppgifter, din orderhistorik, samt om din senaste beställning är skickad från vårt lager. Om du väljer att inte skapa en användare så fyller du i dina uppgifter direkt i kassan i stället och därmed finns du inte med i vårt kundregister.

Genom att registrera dig som kund hos oss, medger du samtycke till utskick av nyhetsbrev. Detta går att avsluta närhelst du önskar genom ett enkelt klick.

VAD HÄNDER OM EN VARA ÄR SLUTSÅLD?2020-02-05T17:54:51+01:00

Eftersom vi samarbetar med leverantörer kan det tyvärr hända att en vara tar slut hos dem samtidigt som du beställer den via jooyco.se. Om det sker kommer du att få ett meddelande via e-post, och vi drar så klart inte pengarna från ditt konto. Vid beställningen reserveras pengarna men reservationen släpps om beställningen avvisas. Har du valt att betala med faktura och din order avvisas så kommer fakturan inte att skapas.

Om du vill veta om en butik kommer att få in varan igen kan du kontakta den aktuella butiken. Information om butiken hittar du under produktens beskrivning.

Om jag har betalat med Klarna Faktura, får jag en ny faktura om jag skall returnera en del av min beställning?2020-02-05T17:58:22+01:00

Nej, om du har betalat med Klarna Faktura så behåller du samma faktura men betalar in restbeloppet med samma OCR-nummer. Den fakturan justeras senare av Klarna.

STANDARDLEVERANS2020-02-14T11:03:37+01:00
  • Fri frakt*
  • 3–7 arbetsdagar
  • Levereras av PostNord, DHL, Schenker eller den transportör den aktuella leverantören valt.

*39 kr fraktavgift vid köp under 699 kr

HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN?2020-02-14T11:05:10+01:00

Dina varor levereras normalt sätt inom 1-5 vardagar efter att du har fått din orderbekräftelse. Du får ett e-postmeddelande med ett paketnummer när ditt/dina paket har lämnat våra butiker. Tänk på att det kan ta upp till två dagar innan ditt paket har registrerats hos fraktbolaget. Tänk även på att fraktbolagen oftast inte levererar paket på helger eller röda dagar.

Min order2020-02-05T17:51:04+01:00

När du blivit medlem hos oss får du tillgång till Mina sidor. Där hittar du information om alla dina ordrar; när du beställde, vilka produkter du beställde, vad det kostade och vilket betalsätt du använde. Du får också en bra översikt över alla produkter du sparat som favoriter. Behöver du ändra adress, telefonnummer eller andra uppgifter? Det gör du också under Mina sidor!

ANSVARSBEFRIELSE2020-02-05T18:32:04+01:00

Vid force majeure skjuts våra förpliktelser upp. Exempel på force majeure kan vara strejker, sjukdom hos personalen, transportstörningar, import/exportförbud, oavsett om detta förekommer hos oss som företag eller hos våra leverantörer/partner. Om force majeure råder längre än två månader har kunden såväl som vi rätt att häva avtalet utan någon skyldighet att betala skadestånd.

VARFÖR HAR JAG ENDAST FÅTT DELAR AV MIN BESTÄLLNING?2020-02-05T17:54:16+01:00

Eftersom jooyco.se samarbetar med med flera olika leverantörer runtom i landet kan det vara att dina varor levereras från flera olika leverantörer. Dina beställda varor kan därför levereras styckvis och inte i ett och samma paket. Du ser alltid på din orderbekräftelse varifrån dina varor skickas, och du kan även följa ditt/dina paket via de medföljande spårningsnumren.

VAR SKICKAS MINA VAROR IFRÅN?2020-02-14T11:02:24+01:00

När du handlar hos jooyco.se handlar du från olika leverantörer runtom i Sverige. Dina varor skickas därför direkt från leverantören till dig. Om du har beställt varor från olika leverantörer kommer du därför att få flera paket. Det kan även hända att dina paket inte levereras samma dag, utan med några dagars mellanrum.

NÄR FÅR JAG MIN ÅTERBETALNING?2020-02-05T18:10:57+01:00

Så fort du har mottagit en returbekräftelse till din e-postadress så startar processen för din återbetalning.

  • Betalkort, 1–5 bankdagar. Återbetalningen görs till samma kort som användes vid köpet.
  • Direktbetalning, 1–5 bankdagar. Återbetalningen görs till samma konto som användes vid köpet.
  • Rabatter & Presentkort. Har du betalat med en rabattkod eller ett presentkort och väljer att returnera så kommer saldot på din rabattkod eller ditt presentkort att återställas inom 48 timmar efter att returen registrerats förutsatt att rabattkoden/presentkortet fortfarande är giltigt.
Fakturabetalning2020-02-05T18:00:35+01:00

Jooyco erbjuder även betalning mot faktura via vår samarbetspartner Klarna. Länk till fakturan skickas i separat mail från Klarna till dig. När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått din beställning.

  • Betalningstid – alltid minst 14 dagar
  • 0:- i fakturaavgift
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning**

Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Om du inte betalar innan förfallodatumet skickas det en påminnelsefaktura med en påminnelseavgift på. Om fakturans totalbelopp är under 60 kr är påminnelseavgiften 29 kr, om kunden handlat för 60 kr eller mer är påminnelseavgiften 60 kr. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning.

Klarna gör en sedvanlig kreditkontroll vid fakturabeställning. Om din kreditansökan inte godkänns av Klarna nekas du kredit och vi ber dig då kontakta oss. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Vid kontakt med Klarna används personnummer som kundnummer.
Läs mer om Klarna här.

HUR GÖR MAN EN RETUR?2020-02-05T18:12:47+01:00

Såhär gör du en retur:

1) Kontakta alltid oss vid returer då vi jobbar med olika leverantörer.
2) Du får ett returnummer som skrivs på följesedeln som ska ligga med produkten i paketet.
3) Förslut paketet och klistra på fraktsedeln på ditt paket som du köper på ditt lokala postombud.
4) Lämna in ditt paket till ditt postombud. (Spara alltid ditt inlämningskvitto)
5) Klart! Nu väntar vi på att din retur ska inkomma till vårt lager. Så fort vi mottagit och behandlat din retur så skickar vi dig en returbekräftelse via mail.

6) När vi har mottagit returen krediteras beloppet för den/de varor du har returnerat och Klarna skickar dig en uppdaterad faktura via e-post. Är ordern betald kontaktar Klarna dig för återbetalning. Återbetalning sker utan dröjsmål (normalt inom några dagar) från att Sajten erhållit varan/varorna i retur.

Hör av dig till vår kundtjänst om du behöver hjälp, vi hjälper dig!

ÅTERBETALNING2020-02-05T18:10:22+01:00

Kom ihåg att det är du som kund som ansvarar för returen fram till att vi har mottagit och registrerat den, så spara alltid ditt inlämningskvitto. Det kan ibland ta upp till 14 dagar för en retur att komma till oss och behandlas på vårt lager.

HUR LEVERERAS MINA PRODUKTER?2020-02-14T11:05:53+01:00

Dina produkter levereras till normalt sätt till närmaste postombud eller till din hemadress. Du får dina beställda varor antingen i ett samlat paket eller i flera olika paket – det beror på hur många och vilka butiker du har handlat ifrån.

SAKNAR DU DIN ORDERBEKRÄFTELSE?2020-02-14T11:04:20+01:00

Har du inte fått din orderbekräftelse kort efter att du gjort din order, kan det betyda att något gått fel med ditt köp. Logga in på Mina sidor för att se status för din order. Gå till ”Mina köp”, sök upp ordern och dubbelkolla så att allt ser ok ut.

Betalning2020-02-05T18:24:43+01:00

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout.

Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor. Genom att klicka på ”Slutför köp” godkänner du våra villkor.

Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker.

Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.

All kommunikation och information kring betalningar kommer till dig direkt från Klarna.

Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos www.klarna.se. För information om din betalning kontakta Klarnas kundservice.

Klarna Checkout erbjuder följande betalsätt:

1. Faktura
2. Delbetalning
3. Kortbetalning
4. Direktbetalning

BESTÄLLNING, FRAKT OCH LEVERANSER2020-02-05T18:27:32+01:00

Vi levererar din beställning inom Sverige. Leveransen sker till DHL eller PostNord utlämningsställe. Beroende på försändelsens mått och vikt kan den levereras direkt i din brevlåda. För att en beställning ska kunna genomföras och anses giltig måste den uppgå till ett totalvärde om minst 1 SEK (efter avdrag för rabatter).

FRAKT

Vid leveranssättet ”Frakt” levereras beställningen till transportörens utlämningsställe. Beroende på försändelsens mått och vikt kan den levereras direkt i din brevlåda. Fraktavgiften är 39 SEK för DHL/PostNord ombudsleverans. Normal leveranstid för varor som finns i lager sker inom en sju (7) arbetsdagar till utlämningsställe, se undantag under ”4.2 Försening och delleverans”.

I din leveransbekräftelse finns ditt försändelse-id vilket kan användas för att söka efter paketet på våra transportörers hemsidor. Vid leverans av beställningen till utlämningsstället aviseras du via sms till det mobilnummer som angavs vid genomförandet av köpet. Vid upphämtning anger du sifferkoden från aviseringen samt uppvisar giltig legitimation. Du kan även använda ditt försändelse-id tillsammans med giltig legitimation för att hämta ut ditt paket. Ombud visar bådas giltiga legitimation. Om försändelse som du ska hämta är skadad ska du inte ta emot paketet utan anmäla detta till utlämningsstället.

FÖRSENING OCH DELLEVERANS

Vi gör vårt bästa för att du som kund ska få din beställning så fort som möjligt men vi reserverar oss för att leveranstiden kan variera beroende på högt beställningstryck (ex. vid jultid, rea/erbjudanden) samt vid omständigheter vilka vi inte råder över. Jooyco tillämpar inte delleveranser. Om vi av någon anledning inte kan skicka alla varor i din beställning, kommer vi att informera dig om detta snarast möjligt. Om vi redan har mottagit betalning för en sådan beställning, kommer vi att återbetala det aktuella beloppet för varan/varorna med hjälp av samma betalningssätt som du använde då du genomförde din beställning. Om beställningen översteg 699 SEK från början debiteras ingen fraktkostnad.

OUTLÖST PAKET

Ditt paket ligger kvar i 14 dagar i butiken eller på transportörens utlämningsställe från det datum som du blir aviserad att ditt paket finns att hämta. Om du inte löser ut paketet efter 14 dagar skickas det tillbaka till vårt lager. För paket som inte hämtas ut förbehåller sig Jooyco rätten att debitera kunden 100 SEK för expeditionsavgift, returfrakt och hanteringskostnader.

PRISER

Vid beställning via Webbplatsen är det Webbplatsens angivna priser som gäller. Alla priser på Webbplatsen anges i SEK och inkluderar gällande moms, vilket i dagsläget är 25 %. Vid leverans via vår partners utlämningsställe tillkommer fraktavgift. Fraktavgiften redovisas på Webbplatsen i kassan under rubriken ”Leveranssätt”, alla fraktavgifter redovisas inklusive moms.

Priset som var aktuellt vid beställningstillfället är det som gäller oavsett om priset går upp eller ned efteråt.

ÅLDERSGRÄNS

Villkoren gäller endast för försäljning till privatpersoner över 18 år som är bosatta i Sverige. Beställningar för kreditköp till personer under 18 år verkställs inte enligt svensk lag. En kund som är under 18 år måste ha sin målsmans godkännande.

reklamation2020-02-05T18:30:57+01:00

Som konsument har du enligt lag tre (3) års reklamationsrätt. Om du har fått en felaktig eller defekt vara, gäller också vid transportskador, ombeds du som kund att omedelbart reklamera varan. 2 månader från det att du har upptäckt skadan anses som skälig tid för reklamation av skada/defekt. Du kan reklamera din vara genom att skicka tillbaka varan till vårt lager:

Vid reklamation till vårt lager ber vi dig att kontakta kundservice för att få bästa service i ärendet.

När den reklamerade varan returnerats och kontrollerats kommer du som kund att kompenseras i enlighet med gällande konsumentskyddslag. Jooyco förbehåller sig rätten att neka en reklamation om varan inte visar sig vara felaktig enligt gällande konsumentskyddslag. Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Som konsument kan du även klaga via EU:s online plattform för tvistlösning som du når här

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage

RESERVATION2020-02-05T18:31:31+01:00

Vi reserverar oss för händelser som kan orsaka eventuell slutförsäljning, lagerdifferenser, leveransförseningar, prisjusteringar och tekniska fel. Vidare reserverar vi oss för att eventuella felaktigheter i bild, text och/eller prismärkning kan förekomma. Vid felaktig prismärkning på plagg i din leverans är det priset som du köpte varan för vid köptillfället (se leveransbekräftelsen/kvitto) som är priset som gäller för köpet.

Välj produkterna du vill beställa2020-02-05T18:17:39+01:00

Klicka dig fram i de olika kategorierna och välj produkt. Använda dig av sökfunktionen och klicka på produktbilden eller länken så kommer du till en sida med mer information om din valda produkt. När du hittat en produkt som du vill köpa så klickar du på knappen ”KÖP NU”. Då läggs produkten i din varukorg.

VAR ÄR MIN ORDER?2020-02-05T17:53:16+01:00

Får paketet plats i din brevlåda levereras det i första hand dit. Får det inte plats i din brevlåda hamnar paketet på ditt närmaste utlämningsställe och du får då en SMS-avisering till ditt registrerade telefonnummer.

JAG VILL BYTA VARAN MOT EN ANNAN. HUR GÖR JAG DET?2020-02-05T18:09:52+01:00

Vi har stor förståelse för om du har hittat fler saker på vår hemsida som du gärna vill ha.

Men eftersom Jooyco.se består av olika leverantörer kan du tyvärr inte byta en vara mot en annan på vår hemsida. I stället måste du skicka den köpta varan i retur och sedan göra en ny beställning av den vara du vill ha.

VILKA LEVERANSALTERNATIV FINNS DET?2020-02-14T11:02:02+01:00

Vid beställningar för över 699 kr bjuder vi på frakten. Vid köp under 699 kr betalar du 39 kr för frakten. Ovanstående priser gäller endast i Sverige. Ta alltid med dig giltig legitimation och paketnummer när du ska hämta upp ditt paket.

ÅNGERRÄTT2020-02-05T18:11:58+01:00

Du har alltid ångerrätt i 14 dagar i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp genom att meddela Jooyco detta inom 14 dagar från det att du eller ett ombud till dig tagit emot den beställda varan (ångerfristen).

Det smidigaste sättet att meddela oss angående din retur är genom att fylla i och skicka med returnotan som kom i paketet tillsammans med dina produkter. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum du meddelade Jooyco om att du utnyttjat din ångerrätt. Varan ska skickas väl emballerad, i fint skick och i originalkartong. För mer information om din ångerrätt, se våra allmänna villkor som du hittar här.

Har du valt att betala med faktura är det viktigt att du flyttar fram fakturans förfallodatum. Det gör du enkelt på Klarna.com eller genom att kontakta Klarnas kundservice på telefon 08-120 120 10.

Vilka är Klarna?2020-02-05T17:57:52+01:00

Klarna är ett stort svenskt betalningsföretag som erbjuder alla skandinaviska medborgare möjligheten att betala sina onlineköp med faktura. Klarna erbjuder ständigt fler och fler människor ett alternativ till traditionell betalning vid onlineköp. För mer information om Klarna hänvisar vi till deras faktura köpvillkor och webbplats.

KAN JAG ÄNDRA ELLER TA BORT MIN ORDER?2020-02-05T17:51:37+01:00

När du har lagt en beställning via jooyco.se går det tyvärr inte att göra några ändringar i efterhand, då beställningen skickas direkt vidare till våra leverantörer. Om du inte har fått din slutgiltiga orderbekräftelse med information om att beställningen har godkänts och skickats, kan vi möjligtvis hinna att annullera din beställning. När din beställning har bekräftats av butiken är det tyvärr inte längre möjligt för oss att annullera eller ändra din beställning.

MIN VARA BLEV RESTNOTERAD, HUR FÅR JAG TILLBAKA MINA PENGAR?2020-02-05T18:11:23+01:00

Om du haft otur och fått din vara restnoterad får du självklart pengarna tillbaka. Din återbetalning startar så fort vi restnoterat varan, och då har du pengarna på ditt kort inom 1–5 bankdagar.

VAR SKA JAG SKICKA RETUREN?2020-02-05T18:08:08+01:00

Returhanteringstiden kan ta upp till 14 dagar från det att leverantören mottagit returen. Om du har använt en retursedel via DHL kan du söka på paketnumret hos DHL och se om paketet har kommit fram till butiken. Tänk på att du inte får en bekräftelse på att paketet har kommit fram till butiken, utan du får först en bekräftelse på din retur när den är behandlad av den leverantören. I samband med att du får bekräftelsen startar en återbetalning till dig om du har valt att betala med kort.

Gå till kassan2020-02-05T18:18:34+01:00

När du handlat klart så är det dags att gå till kassan. Klicka på knappen ”Till kassan” i din varukorg.

ÅNGER-, RETUR- OCH BYTESRÄTT2020-02-05T18:29:53+01:00

Du som kund har i enlighet med Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (”Lagen om distansavtal”) alltid 14 dagars ångerrätt vid köp på Internet. Ångerfristen börjar löpa från den dag du hämtar eller mottar varan på utlämningsstället eller den dag du mottagit leveransen i brevlåda.

Hos oss på Jooyco har du full retur- och bytesrätt (”Öppet köp”) i 14 dagar från den dag du mottagit varan/varorna, d.v.s. från den dag avisering skickats om att paketet finns att hämta på utlämningsstället eller den dag du mottagit varan i brevlåda. Varor ska vara oanvända, i säljbart skick, med alla etiketter samt försegling eller plombering kvar på varan. Detta gäller även prissänkta varor.

Ånger- och bytesrätt gäller inte för:

1) varor som har tillverkats enligt personliga anvisningar (exempelvis måttbeställd); eller
2) varor som har en bruten försegling eller plombering (exempelvis strumpor)
3) underkläder

RETUR TILL LAGER

Motsvarade inte varan dina förväntningar, eller ville du byta storlek? Här finner du information om vad som händer när du har skickat en retur eller gjort ett byte. Tänk på att du har 14 dagar på dig på att bestämma dig för om du önskar behålla dina produkter, räknat ifrån att du mottog paketet.

OBS: Skicka inga returer utan att ha kontaktat oss först via att skicka ett mejl till retur@jooyco.se.

Kom ihåg att det är du som kund som ansvarar för returen fram till att vi har mottagit och registrerat den, så spara alltid ditt inlämningskvitto. Det kan ibland ta upp till 14 dagar för en retur att komma till oss och behandlas på vårt lager.

Såhär gör du en retur:

1) Kontakta alltid oss vid returer då vi jobbar med olika leverantörer.
2) Du får ett returnummer som skrivs på följesedeln som ska ligga med produkten i paketet.
3) Förslut paketet och klistra på fraktsedeln på ditt paket som du köper på ditt lokala postombud.
4) Lämna in ditt paket till ditt postombud. (Spara alltid ditt inlämningskvitto)
5) Klart! Nu väntar vi på att din retur ska inkomma till vårt lager. Så fort vi mottagit och behandlat din retur så skickar vi dig en returbekräftelse via mail.
6) När vi har mottagit returen krediteras beloppet för den/de varor du har returnerat och Klarna skickar dig en uppdaterad faktura via e-post. Är ordern betald kontaktar Klarna dig för återbetalning. Återbetalning sker utan dröjsmål (normalt inom några dagar) från att Sajten erhållit varan/varorna i retur.

RETURADRESS

Kontakta alltid oss vid returer då vi jobbar med olika leverantörer. Returadress kommer efter kontakt med oss skickad till din mail.

ÅTERBETALNING

Vid retur till vårt lager sker återbetalning av retur så snart returen är mottagen och kontrollerad. Har du betalat med kort betalas pengarna för returen tillbaka in på kortet. Betalar du med faktura justeras beloppet för returen och du hittar den uppdaterade fakturan på www.klarna.se. Du betalar endast för de varor du behåller samt fraktavgift och returavgift.

Har du en obetald faktura för din beställning är det viktigt att du själv loggar in på www.klarna.se och förlänger fakturans betaltid för att returen ska hinna registreras. Du kan också kontakta Klarnas kundservice för att få hjälp med detta på 08-120 120 10.

Kan jag delbetala min faktura?2020-02-05T17:57:29+01:00

Ja, precis som när du köper med faktura får du varorna innan du betalar. Du kan välja att dela upp din betalning på 3, 6, 12, 24 eller 36 månader. Du vet vilken din månadskostnad blir – och du vet när du har betalat klart.

Logga in och/eller ny kund2020-02-05T18:19:04+01:00

Nu får du lämna dina adressuppgifter eller om du har handlat tidigare loggar du in med din e-postadress och lösenord.

Vilka betalningsalternativ kan jag välja mellan?2020-02-05T17:57:06+01:00

Med Klarna Checkout kan du betala via faktura, delbetalning, betalkort och direktbetalning via din bank. Välj det som passar dig bäst. Väljer du faktura skickas den till din e-post efter att beställningen skickats och du har 14 dagar på dig att betala.

Har du frågor gällande betalning, vänligen kontakta Klarna via www.klarna.se/kundservice. Du kan alltid se dina köp/fakturor på https://my.klarna.com/se/sv/login

Du hittar våra köpvillkor här.

KONTAKTA KUNDSERVICE​

Ställ en fråga till oss!

Vi gör vårt bästa för att besvara ditt ärende så snart som möjligt, dock som senast inom 48 timmar.



Kom ihåg att inte uppge några känsliga personuppgifter som t.ex. kortnummer, kontonummer, personnummer eller lösenord.

Jag godkänner webbplatsens integritetspolicy.