fbpx
Loading...
Leverantör2020-03-10T19:16:48+01:00

Söker ni efter nyckeln för en möjlig exponentiell tillväxt?

Join Jooyco!

Det spelar ingen roll hur stort sortiment ni har. Ni väljer själva vilka produkter ni vill marknadsföra. Vi har allt från börsnoterade bolag, företag med hundratals produkter men även mindre tillverkare och importörer med få produkter. Samtidigt som vi är noga med vårt urval så är alla tillverkare och återförsäljare välkomna att kontakta oss.

Nå ut med era PRODUKTER PÅ JOOYCO

Med Jooyco får ni en helt unik digital försäljningskanal där kostnaden per försäljning är närmast obefintlig. Med hundratusentals potentiella säljare så erbjuder vi en inbyggd viralitet och exponering för era produkter. Vill ni skapa kampanjer via Jooyco så erbjuder vi möjligheterna att på samma effektiva sätt nå ut till potentiella köpare.

VARFÖR JOOYCO?

  • Öka er försäljning! Alla webbutiker får tillgång till alla era produkter & ni når tusentals potentiella köpare.

  • Bred exponering och spridning av era produkter.
  • Gratis lagerhanteringssystem.
  • Kostnadsfritt.

  • Riskfritt.

SÅ HÄR FUNGERAR DET ATT SÄLJA PÅ JOOYCO

Frågor och svar

Var hittar jag min försäljningsinformation?2020-02-05T15:12:01+01:00

Logga in på din dashboard. Där hittar du information om hur många order du har fått samt hur mycket du har sålt för.

Vad krävs för att jag ska kunna sälja på Jooyco?2020-02-05T15:08:00+01:00

Jooyco.se kräver att du har ett svenskregistrerat bolag med giltigt organisationsnummer, F-skatt och momsregistreringsnummer samt att du ska kunna skicka kundorder från Sverige. För att Jooyco.se ska kunna göra utbetalningar till dig krävs även att du har ett företagskonto med antingen bankgiro- eller plusgironummer.

Vad kostar det om jag har osålda produkter?2020-02-05T17:32:26+01:00

Ingenting. Jooyco.se tar inga avgifter för osålda produkter.

Vad händer om jag inte kan leverera?2020-02-05T17:40:11+01:00

Kontakta genast kundserviceavdelningen på Jooyco.se på: support@jooyco.se, som kontaktar kunden.

Vad händer om jag är sen med min leverans?2020-02-05T17:39:39+01:00

Du ansvarar för att skicka din order till kund på mellan 3-6 arbetsdagar. Är du sen med din leverans ska du genast meddela Jooyco, som i sin tur informerar kunden. Levereras produkten inte inom den utsatta tiden har kunden rätt att häva köpet. Eventuella extrakostnader belastar dig i dessa fall.

Vad händer om en kund vill reklamera sin vara?2020-02-05T17:45:56+01:00

Om kunden vill reklamera en produkt kontaktar hen Jooyco.se som i sin tur kontaktar dig som leverantör. Som leverantör kan du sedan själv välja om produkten skall returneras för granskning/reparation eller bytas ut direkt. Leverantören ansvarar för och bekostar att defekta och felaktiga varor ersätts med korrekta och fungerande varor. Vid reklamationer följer man riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden i Sverige.

Vad händer om en kund ångrar sitt köp?2020-02-05T17:46:22+01:00

I enlighet med Distanshandelslagen har kunden alltid 14 dagars ångerrätt efter att produkten mottagits. Vill kunden använda sig av ångerrätten och returnera en produkt skall kunden kontakta Jooyco’s kundservice. Produkten måste vara i nyskick för att få returneras och beroende på avtal så står kunden själv för returavgiften, alternativt tas ingen returavgift ut. Vår fraktsedel med din returadress skall alltid skickas med när du skickar varor till kund.

Vad gör jag när jag får en retur?2020-02-05T17:46:53+01:00

Du kontaktar Jooyco och meddelar RN (returnumret) för att bekräfta att den returnerade varan kommit fram. Handlar det om ett ångrat köp bör du kontrollera att produkten är returnerad i gott skick. Handlar det om en reklamerad produkt bör du kontrollera att reklamationsorsaken stämmer och sedan skicka ut ersättningsvara till kunden, alternativt krediteras kunden av Jooyco för köpet. OBS! Uppdatera ditt lagersaldo efter en retur.

Vad gör jag när jag får en order?2020-02-05T17:38:29+01:00

När du får en order loggar du in i Dashboarden på Jooyco.se. Där ser du vilka av dina order som ännu inte är behandlade. Inne på varje order hittar du information om vad kunden har beställt, vart produkterna ska levereras samt den information du behöver för att kunna leverera ordern. Packa produkten tillsammans med följesedel, som du enkelt kan skriva ut för varje order, och skicka produkten till kunden. Bifoga även retursedel.

Vad får jag sälja på Jooyco.se?2020-02-05T17:44:45+01:00

Du kan sälja alla fabriksnya produkter som inte faller under kategorin ”Otillåtna produkter att sälja på jooyco.se”. Du kan läsa om otillåtna produkter här.

Vad är Jooyco API?2020-02-05T15:07:34+01:00

Den stora fördelen med att vara integrerad mot Jooyco API är att produktadministrationen blir mycket smidigare eftersom du kan hantera dina produkter på Jooyco direkt från din egen e-handelsplattform. Det är ett system som du kan integrera mot ditt eget orderhanteringssystem.

Ska jag skicka mina produkter till Jooyco?2020-02-05T15:09:52+01:00

Nej. Du ansvarar för ditt eget lager. När du får en order från Jooyco sänder du produkten direkt till kunden.

Otillåtna produkter att sälja på Jooyco.se2020-02-05T17:44:00+01:00

Följande produkter är inte tillåtna att sälja på Jooyco.se.
(Denna lista kan komma att uppdateras utan förvarning och börjar då att gälla så snart den publicerats på Jooyco).

Produkter som är förbjudna eller begränsade att saluföras hos eller säljas på Jooyco.se.

  • Begagnade produkter, ej inkluderat demoexemplar
  • Djur
  • Droger (inklusive, men inte begränsat till, narkotiska produkter eller annan produkt som kan komma att klassificeras som narkotisk produkt)
  • Fyrverkerier och explosiva föremål
  • Id-handlingar
  • Tillståndspliktiga eller farliga kemiska produkter eller ämnen (inklusive, men ej begränsat till, växtskyddsmedel och biocidprodukter), godkända skönhetsprodukter kan säljas
  • Kondomer
  • Material som kan verka stötande mot folkgrupp
  • Piratkopierat material
  • Produkter som inte uppfyller relevanta säkerhets-, hälso- och miljökrav
  • Stulna produkter
  • Tobak / E-cigaretter
  • Valuta, mynt, sedlar, värdepapper
  • Vapen
  • Varor med import/exportförbud
  • Äkta päls
När får jag betalt för mina sålda produkter?2020-02-05T17:30:42+01:00

Beroende på hur stor omsättning ditt bolag har via Jooyco.se erhålls betalning mellan 14 och 30 dagar efter att försäljning skett.

Kan samma produkt säljas av flera leverantörer samtidigt?2020-02-05T17:41:15+01:00

Ja.

Kan Jooyco ta bort mina produkter?2020-02-05T17:45:00+01:00

Ja.

Kan jag sälja mina produkter i Sverige, Norge, Danmark och Finland?2020-02-05T15:06:40+01:00

Nej, i dagsläget går det endast att sälja produkter i Sverige via Jooyco.

Kan jag ha samma produktutbud på Jooyco som i min egen Webbshop/butik?2020-02-05T15:09:25+01:00

Ja, det kan du.

Jag har ingen Webbshop. Kan jag ändå sälja på Jooyco?2020-02-05T15:11:17+01:00

Ja, oavsett om du har en Webbshop eller en fysisk butik eller om du är partihandlare kan du sälja dina produkter på Jooyco. Du skall kunna ta emot order och leverera dina produkter till kund inom utsatt tid.

Hur ser en bra produkttext/bild ut?2020-02-05T15:10:51+01:00

För att göra en produkt attraktiv för en kund måste det finnas bra produktbilder och text. Produktbilderna ska vara av hög kvalitet, ska ha vit bakgrund och minst hålla måtten 280x280px men helst runt 1000x1000px. Vattenstämplar får inte förekomma på bilden. Produkttexten ska vara på svenska och ska på ett tydligt och enkelt sätt beskriva produkten och dess egenskaper. Tänk på att kontrollera stavning och grammatik för att ge kunden en så bra upplevelse som möjligt. Tänk på att dessa ska vara korta och tydliga budskap som berättar varför just denna produkt är unik. Säkerställ att ni äger rättighet till bilderna som publiceras.

Hur säljer jag mina produkter på Jooyco?2020-02-05T15:06:46+01:00

Gå in på jooyco.se och skicka in din förfrågan genom att fylla i alla obligatoriska uppgifter i formuläret.​

Hur prissätter jag mina produkter?2020-02-05T15:09:03+01:00

Det enda anspråket Jooyco har är att produkten inte skall säljas med ett högre pris än på din egen Webbshop. Ett attraktivt pris leder naturligtvis till mer försäljning.

Hur optimerar jag min försäljning?2020-02-05T15:10:24+01:00

Attraktivt prissatta produkter kommer att sälja mer, och ju bättre den säljer desto mer kommer produkten premieras och exponeras för kunden på sajten, vilket leder till än mer försäljning.

Hur lång tid har jag på mig att skicka produkter?2020-02-05T17:39:16+01:00

3-6 arbetsdagar efter att du erhållit ordern från Jooyco.se (beroende på överenskommen leveranstid).

Hur lägger jag upp produkter till försäljning på Jooyco?2020-02-05T15:07:07+01:00

Efter att du skickat in en förfrågan till Jooyco och godkänt vårt avtal får du ett log in till Jooyco Dashboard där du sedan manuellt lägger upp produkter genom att fylla i alla obligatoriska fält och ladda upp produktbilder. Om din plattform har en koppling mot Jooyco API kan du enkelt föra över produkter direkt från din Webbshop.

Hur fungerar kontakten mellan leverantör/Jooyco/kund?2020-02-05T17:40:54+01:00

All kontakt mellan leverantör och kund går via Jooyco.se. Har du ett mindre antal orders/kundfrågor kommer Jooyco’s kundservice att hantera frågorna, med input från dig som leverantör. Vi kräver att du svarar på alla frågor från kundservice inom 24 timmar. Vill du meddela något till en kund som köpt en produkt av dig, kontakta Jooyco´s kundsupport, support@jooyco.se, så vidarebefordrar vi meddelandet till kunden.

Hur fungerar frakten?2020-02-05T17:38:56+01:00

Du väljer själv vilken speditör du vill skicka med, exempelvis Posten, Schenker, DHL och Bring. Det är ditt ansvar att leveransen kommer fram till kunden ordentligt. Vi rekommenderar därför dig att skicka spårbart. En bra och billig variant på detta är Postens ”Skicka lätt” eller DHL:s Service Point. Observera att Bussgods inte accepteras på grund av för få utlämningsställen.

Hur fungerar återbetalning till kunden vid supportärende av min sålda produkt?2020-02-05T17:32:03+01:00

Jooyco hanterar återbetalningarna. Vid återbetalning av order kommer pengarna krediteras din butik om utbetalning redan skett för försäljningen.

Hur får jag min orderinformation?2020-02-05T17:38:06+01:00

När en order lagts med någon av dina produkter får du en notifikation via e-post. Alla dina obehandlade order syns dessutom i Dashboarden.

Hur får jag betalt?2020-02-05T17:31:05+01:00

Utbetalningen sker automatiskt till det giltiga bankgiro- eller postgironummer du har registrerat hos oss. All utbetalning sker i SEK.

Får jag bokföringsunderlag för min försäljning?2020-02-05T17:32:50+01:00

Ja. Underlag för din försäljning samt utbetalningar hittar du i Dashboard.

Till toppen